Pozycjonowanie szerokie Long Tail
Pozycjonowanie tzw. long tail polega na skupieniu się na bardzo długich frazach kluczowych, na które składają się nawet 5 lub 6 wyrazów. Takie zachowanie jest często niedoceniane przez właścicieli stron internetowych, którzy życzą sobie optymalizacji SEO pod kątem jednego, bardzo popularnego hasła kluczowego. Przeczytaj, dlaczego pozycjonowanie long tail jest tak ważne i polecane niewielkim firmom.
Szerokie pozycjonowanie dla wąskiej niszy
Internet rozrasta się w niesamowitym tempie. Co dzień przybywa tysiące nowych stron, sklepów internetowych, blogów. Nic dziwnego, że użytkownicy stają się coraz dokładniejsi w poszukiwaniach interesujących ich produktów i usług. Wpisywanie w wyszukiwarkę bardzo ogólnego hasła nie zdaje już rezultatów. Najlepiej zobrazować to na przykładzie. Osoba, która chce kupić buty i dokładnie taki wyraz wpisze w Google, z pewnością nie otrzyma oferty produktu, który byłaby w stanie kupić. Na samej górze pojawią się odnośniki do sklepów-molochów, gdzie można znaleźć wszystko, ale z pewnością nie buty, które interesowałyby naszego klienta. Mimo najlepszych chęci wyszukiwarka nie jest w stanie zgadnąć, jaki typ obuwia byłby najbardziej satysfakcjonujący dla naszego Internauty. O wiele lepsze wyniki klient osiągnie, jeśli dodatkowo wpisze markę i model, czasem kolor, a nawet rozmiar. Takie frazy kluczowe należą już właśnie do kategorii long tail. Jeśli chcesz odnieść sukces, właśnie na takich wyrażeniach najlepiej będzie się skupić w przypadku Twojej strony internetowej. Staraj się celować w klientów, którzy dokładnie wiedzą, czego chcą i potrafią to nazwać.
Skup się na long tail SEO – nie rywalizuj z molochami
Skupienie się na SEO long tail jest także atrakcyjne dla Ciebie z innych powodów. Większość ogólnych haseł kluczowych jest używana przez wielkie firmy, które istnieją w Internecie latami, mają tysiące podstron i miliony odnośników. Rywalizowanie z nimi jest praktycznie niemożliwe. Stosując zaś pozycjonowanie szerokie, decydujesz się na zmniejszenie liczby odwiedzin na stronie, ale za to masz możliwość:
- dotrzeć do klienta faktycznie zainteresowanego kupnem Twojej usługi lub produktu,
- zwiększenia procentu konwersji,
- pojawienia się wyżej w wynikach wyszukiwania przy mniej konkurencyjnych frazach kluczowych,
- zminimalizowania współczynnika odrzuceń,
- przekonania Internautów do spędzenia większej ilości czasu na Twojej stronie.
Dobrą strategią jest stworzenie wielu podstron, które będą pozycjonowane pod różne, mało popularne hasła kluczowe. W przypadku niektórych typów usług możesz skorzystać także z pozycjonowania lokalnego, które dokładniej opisujemy tutaj. Pamiętaj, że przyjęcie takiej strategii wcale nie oznacza, że musisz rezygnować z pozycjonowania jednowyrazowych fraz kluczowych.
Jak wykonuje się pozycjonowanie fraz long tail?
Wykonanie poprawnego i efektywnego pozycjonowania długich i mało popularnych fraz kluczowych jest o wiele trudniejsze. Wymaga dokładnej znajomości rynku i branży, a także tego, w jakim stopniu klienci są zainteresowani danymi produktami i usługami. Czy wiesz, czego szukali, kiedy odwiedzili Twoją stronę? Dokładna analiza, wsparta badaniami i ankietami, może być nieodzownym elementem działań long tail SEO. Nie wystarczy wymyślić kilku słów opisujących dany produkt. Decydując się na współpracę z ITSEO, możesz mieć pewność, że Twoja strona już wkrótce pojawi się na pierwszych stronach w wyszukiwarkach. Proponujemy Ci w pełni kompleksową usługę, w ramach której otrzymasz:
- pełną analizę słów kluczowych dotyczących Twojej strony,
- badanie bezpośredniej konkurencji,
- optymalizację long tail SEO na Twojej stronie,
- możliwość monitorowania stale rosnącej pozycji w wyszukiwarkach.
Polecamy frazy typu long tail i pozycjonowanie szerokie w szczególności małym i średnim firmom, którym zależy na mniejszej ilości wejść na stronę, ale i większej konwersji sprzedaży.
Drożej nie znaczy zawsze lepiej
Ze względu na o wiele niższą konkurencję fraz kluczowych long tail, ich wypozycjonowanie i budowanie na nich kampanii marketingowych jest też o wiele tańsze niż w przypadku bardzo ogólnych wyrażeń. Różnica cen może być nawet pięciokrotna. To kolejna zaleta tego typu pozycjonowania. Jeśli zależy Ci na bardzo szybkim wzroście sprzedaży produktów i usług z kanału internetowego, nie wahaj się i skontaktuj się z nami już dziś poprzez formularz dostępny tutaj.