Kampanie Facebook

Media społecznościowe to jedno z najlepszych narzędzi do tworzenia i wcielania w życie kampanii reklamowych. Najpopularniejszy jest oczywiście Facebook, który oferuje swoim użytkownikom możliwość promowania usług i towarów Twojej firmy. By działania przyniosły jak najlepszy skutek, trzeba wiedzieć, jak prawidłowo zoptymalizować kampanię.

Dlaczego kampanie na Facebooku są tak wartościowe?

Oferta Facebook

Facebook daje Ci dostęp do milionów użytkowników, z czego każdy może stać się potencjalnie Twoim klientem. Decydując się na kampanię reklamową, masz możliwość samodzielnie dokonać jej optymalnych ustawień tak, by konwersja była jak największa. Możesz także przeprowadzenie skomplikowanych analiz rynku pozostawić nam. ITSEO przeanalizuje Twój biznes tak, by jak najlepiej stargetować potencjalnych klientów. Oczywiście możesz kierować swoją reklamę do wszystkich, jednak wyniki będą dosyć marne. Najlepszym przykładem, dlaczego należy dokładnie ustalać zakres kampanii, może być reklama szpilek wyświetlana mężczyznom po 40 roku życia. Mały odsetek użytkowników dokona takiego zakupu dla żony czy córki, ale o wiele lepsze rezultaty można osiągnąć, wyświetlając taką reklamę tylko kobietom. Jeśli prowadzisz biznes lokalny, warto zawęzić grono odbiorców do danego miasta lub województwa. Więcej o pozycjonowaniu lokalnym przeczytasz tutaj. Dobrze zoptymalizowane kampanie Facebook mogą zyskać dla Ciebie nawet tysiące kliknięć dziennie.

Kampanie reklamowe na Facebooku w pigułce

Kampanie reklamowe FacebookDobór potencjalnych klientów to nie wszystko, co należy wykonać, żeby kampanie reklamowe na Facebooku przyniosły większe korzyści. Równie ważne są:

  • umiejscowienie reklamy,
  • treść,
  • grafika,
  • przycisk działania.

Nasze wieloletnie doświadczenie w promowaniu usług i produktów wielu branż sprawia, że możemy zaproponować najlepsze ustawienia danych reklam. Mogą to być aktualności, prawa kolumna lub reklama w sieci odbiorców. Trzeba też wziąć pod uwagę responsywność Twojej strony internetowej. Jeśli Twoja witryna nie jest przystosowana do wyświetlania na telefonach komórkowych, to kampania reklamowa Facebook także nie powinna uwzględniać urządzeń mobilnych.

Facebook posiada bardzo rozbudowane narzędzie do zarządzania reklamami, gdzie możesz tworzyć:

  • kampanie,
  • grupy reklam,
  • reklamy.

W pewnym sensie mechanizmy są bardzo podobne do znanego Google AdWords, o którym piszemy tutaj. Taka kategoryzacja znacznie ułatwia prace i dostosowywanie wyświetlania reklam. Sprzedając buty, wystarczy, że utworzy się jedną kampanię ogólną, a szczegółowe parametry pojedynczych produktów można podawać w grupach reklam lub w pojedynczej reklamie.

Zwróć uwagę na SERM SEO

Dzięki kampanii reklamowej Facebook zacznie przekierowywać klientów na nasz fanpage lub stronę internetową. Liczba wchodzących użytkowników znacznie się zwiększy, dlatego też należy zadbać o tzw. SERM SEO. Pod tym hasłem rozumie się zarządzanie reputacją w Internecie. Klient, który skorzystał z Twoich usług, może wystawić Ci ocenę. Jeśli będzie ona negatywna, wpłynie odpychająco na potencjalnych klientów, którzy zastanawiają się dopiero nad współpracą z Tobą. Warto więc podjąć działania, które sprawią, że niepochlebne opinie znikną z obszaru najbardziej widocznego dla użytkowników. Pamiętaj, by ich nie usuwać zupełnie lub moderować! Takie zachowanie może mieć dokładnie odwrotny skutek do zamierzonego, a kilka złych ocen doda Ci tylko wiarygodności.

Facebook kampanie

Ile liczy sobie za kampanie Facebook?

Facebook stara się dopasować swoją ofertę tak, by była atrakcyjna. Najbardziej podstawowe metody promowania swoich produktów i usług kosztują jedynie kilka złotych dziennie. Duży wpływ na koszt kampanii ma wielkość grupy odbiorców i konkurencja. Dotarcie do szerokiego grona wiąże się z małą konkurencją i może być drogie właśnie ze względu na nieodpowiednie targetowanie klientów. Z drugiej strony, ustalenie zbyt wąskiej grupy wpłynie negatywnie z powodu zbyt dużej konkurencyjności reklamy. Konieczne jest odpowiednie balansowanie między tymi dwoma wskaźnikami. Koszt jednego kliknięcia może wahać się od kilku do kilkudziesięciu groszy. Uzyskanie adresu mailowego użytkownika może kosztować nawet kilkadziesiąt złotych. Warto pod uwagę wziąć także tzw. Współczynnik Trafności, który mówi o tym, jak dobrze dobrana jest Twoja reklama.

Decydując się na współpracę z ITSEO możesz mieć pewność, że dobierzemy najlepsze możliwe parametry kampanii reklamowych. Dołożymy wszelkich starań, by całkowity koszt był adekwatny do liczby pozyskanych kliknięć czy działań. Sprawdź już dziś, ilu klientów może przynieść Ci Facebook.

Wystarczy jeden krok

Aby rozpocząć owocną współpracę